Data publikacji w serwisie: 30 stycznia 2023 r.
Rozstrzygnięcie konkursu projakościowego Prorektora
Szanowni Państwo,
celem ósmej edycji konkursu projakościowego Prorektora UAM ds. studenckich i kształcenia, a trzeciej realizowanej w ramach projektu Uniwersytet Jutra II, było zwiększenie możliwości nabywania przez studentów umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich w trakcie studiów.
Do konkursu zgłoszono trzydzieści siedem wniosków. Wysoki poziom merytoryczny zgłoszeń skłonił komisję konkursową do podjęcia decyzji o nagrodzeniu wszystkich projektów poza dwoma, których autorzy – ze względu na niekwalifikowalność zaprojektowanych działań – otrzymają możliwość ich dostosowania do wymagań projektu Uniwersytet Jutra II.
Ponadto autorzy niektórych wniosków zostaną w najbliższym czasie poproszeni o modyfikację kosztorysów zgodnie z zasadami finansowania w ramach projektu UJ II.
Nagrodzone projekty zostaną zrealizowane w drugim semestrze roku akademickiego 2022/2023.
Serdecznie gratuluję laureatom konkursu.
Z wyrazami szacunku
prof. dr hab. Joanna Wójcik
Prorektor ds. studenckich i kształcenia
Poniżej przedstawiamy listę zwycięskich projektów w kolejności alfabetycznej:
- Collegium Polonicum w Słubicach, Kompetencje miękkie kluczem do sukcesu
- Instytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie, Projektowanie stron internetowych
- Instytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie, Warsztaty nowoczesnego fundraisingu. Od pomysłu do projektu finansowanego z samorządowych środków publicznych
- Nadnotecki Instytut UAM w Pile, Inżynierze – be creative! Rozwój kompetencji komunikacyjnych, interpersonalnych i zawodowych, w tym umiejętności grupowego rozwiązywania problemów, wśród studentów inżynierskiego kierunku informatycznego w Nadnoteckim Instytucie UAM w Pile
- Studium Języków Obcych UAM, Internationalisation at home through virtual exchange experience
- Studium Języków Obcych UAM, Wykorzystanie umiejętności językowych i miękkich przy wejściu na rynek pracy
- Szkoła Nauk Humanistycznych, Czy warto studiować niewygodnie? Rozwój umiejętności praktycznych i kompetencji miękkich inspirowany dydaktyką biograficzną
- Szkoła Nauk o Języku i Literaturze, Filolog w poszukiwaniu miejsca pracy. Projekt Rady ds. Kształcenia Szkoły Nauk o Języku i Literaturze
- Szkoła Nauk Przyrodniczych, Razem znaczy więcej – praca zespołowa kluczem do sukcesu
- Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa, Projektowanie stron internetowych
- Wydział Antropologii i Kulturoznawstwa, Warsztaty nowoczesnego fundraisingu. Od pomysłu do projektu finansowanego z samorządowych środków publicznych
- Wydział Archeologii, Archeologia Jutra
- Wydział Biologii, Nauczyciel wobec aktualnych problemów dzieci i młodzieży w obszarze zdrowia psychicznego. Wsparcie w rozwoju profesjonalnych kompetencji studentów Wydziału Biologii (kierunek: nauczanie biologii i przyrody)
- Wydział Chemii, Jak studiować z klasą, czyli studencki savoir-vivre
- Wydział Filozoficzny, Rozpoznawanie produktów mentalności spiskowej
- Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Szkolenie z systemu Audytor LAB
- Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Widzieć-słyszeć-mówić. Spotkania z ludźmi polskiego kina
- Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Zamówienie na mówienie – warsztaty
- Wydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej, Nauka przez praktykę – włączanie studentów w prace na rzecz jednostek samorządu terytorialnego
- Wydział Historii, Budowanie marki indywidualnej Studentek i Studentów Wydziału Historii – wzmocnienie i rozwój umiejętności miękkich
- Wydział Matematyki i Informatyki, Empatyczna komunikacja – minimediacje w szkole
- Wydział Neofilologii, Kurs z doskonalenia języka hiszpańskiego pisanego w środowisku pracy
- Wydział Neofilologii, Rozwój pięciu kompetencji miękkich najtrudniejszych do pozyskania według pracodawców w grupie osób kończących kierunki lingwistyczne
- Wydział Neofilologii, Wyraź się cyfrowo: warsztaty ekspresji cyfrowej
- Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Absolwent XXI wieku. Warsztaty analizy danych i kształtowania relacji interpersonalnych
- Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Akademia kompetencji przyszłości – rozwój poprzez gry
- Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Dziennikarz XXI wieku. Warsztaty dziennikarstwa online dla członków redakcji wydziałowych mediów studenckich
- Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa, Event charytatywny – i Ty możesz być organizatorem
- Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu, Edukacja Jutra – Uczeń i nauczyciel jako główne podmioty we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – wyzwania oraz możliwości wsparcia
- Wydział Prawa i Administracji, Praktyczne wykorzystywanie umiejętności miękkich w rozwiązywaniu sporów ze szczególnym uwzględnieniem przygotowania studentów do wdrażania mediacji w konfliktach związanych z funkcjonowaniem w ramach społeczności akademickiej
- Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Kompetencje kulturowe psychologów
- Wydział Psychologii i Kognitywistyki, Psycholog w szkole – ekspert od dobrych relacji. Wsparcie studentów psychologii przygotowujących się do uzyskania kwalifikacji zawodowych nauczyciela psychologa
- Wydział Studiów Edukacyjnych, Metodyka pracy z klientem w/po izolacji penitencjarnej
- Wydział Studiów Edukacyjnych, Wczesne wykrywanie zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD)
- Wydział Teologiczny, Praktyczne wykorzystywanie umiejętności miękkich w rozwiązywaniu sporów społecznych poprzez negocjacje i mediacje