Nagroda „Praeceptor Laureatus”

Statuetki Nagrody "Praeceptor Laureatus"
Fot. Adrian Wykrota

Nagroda „Praeceptor Laureatus” została ustanowiona w roku akademickim 2016/2017 na mocy zarządzenia Rektora UAM. Kandydaci do Nagrody wyłaniani są co roku spośród nauczycieli akademickich, którzy uzyskali najwyższe noty w ankietach studenckich oceniających zajęcia dydaktyczne. Wyboru laureatów dokonują studenci w tajnym głosowaniu.

Nagroda przyznawana jest indywidualnie zwycięzcom plebiscytu z każdego wydziału oraz filii Uniwersytetu, chociaż w wyjątkowych sytuacjach wyróżnienie mogą otrzymać ex aequo dwie osoby z tej samej jednostki organizacyjnej. Dodatkowo, zgodnie z nowym zarządzeniem Rektora z 2020 r., trzykrotny laureat otrzymuje nagrodę dydaktyczną „Praeceptor Optimus”.

Statuetki Nagrody „Praeceptor Laureatus” oraz „Praeceptor Optimus” wręczane są najlepszym dydaktykom przez JM Rektora podczas uroczystej inauguracji roku akademickiego następującego po roku, w którym przeprowadzono plebiscyt.

Poniżej znajdują się listy wszystkich laureatów.

 

Imię i nazwiskoJednostka UAMData wręczenia
dr Norbert GILLWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2020.10.14
dr Łukasz MAŁECKIWydział Neofilologii2020.10.14

Imię i nazwiskoJednostka UAMData wręczenia
dr Grzegorz MichalskiWydział Anglistyki2020.10.14
dr Łukasz CzajkaWydział Antropologii i Kulturoznawstwa2020.10.14
mgr Andrzej SikorskiWydział Archeologii2020.10.14
dr Agnieszka Knopik-SkrockaWydział Biologii2020.10.14
prof. dr hab. Henryk KoroniakWydział Chemii2020.10.14
prof. UAM dr hab. Marta Wrześniewska-PietrzakWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2020.10.14
prof. UAM dr hab. Mikołaj DomaradzkiWydział Filozoficzny2020.10.14
dr Tomasz KopyciukWydział Fizyki2020.10.14
dr Paweł MotekWydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej2020.10.14
prof. UAM dr hab. Danuta Konieczka-ŚliwińskaWydział Historii2020.10.14
dr inż. Michał RenWydział Matematyki i Informatyki2020.10.14
dr Krzysztof PiotrowskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2020.10.14
prof. dr hab. Ryszard GolianekWydział Nauk o Sztuce2020.10.14
prof. UAM dr hab. Paweł StachowiakWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2020.10.14
dr Elżbieta DziurewiczWydział Neofilologii2020.10.14
prof. UAM dr hab. Piotr ŁuszczykiewiczWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2020.10.14
dr Michał KrotoszyńskiWydział Prawa i Administracji2020.10.14
prof. UAM dr hab. Paweł ŁupkowskiWydział Psychologii i Kognitywistyki2020.10.14
prof. UAM dr hab. Anna MichalskaWydział Socjologii2020.10.14
prof. UAM dr. hab. Witold WrzesieńWydział Socjologii2020.10.14
dr Maria Porzucek-MiśkiewiczWydział Studiów Edukacyjnych2020.10.14
ks. prof. UAM dr hab. Jacek SoińskiWydział Teologiczny2020.10.14
dr Sylwia SzykownaInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2020.10.14
dr Katarzyna RemiszewskaWydział Anglistyki2019.10.01
dr Krzysztof ZawieruchaWydział Biologii2019.10.01
prof. UAM dr hab. Renata JastrząbWydział Chemii2019.10.01
dr Karolina Ruta-KorytowskaWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2019.10.01
dr Tomasz KopyciukWydział Fizyki2019.10.01
prof. UAM dr hab. Krzysztof MarchlewiczWydział Historyczny2019.10.01
dr inż. Michał RenWydział Matematyki i Informatyki2019.10.01
dr inż. Grzegorz BorkowskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2019.10.01
dr Norbert GillWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2019.10.01
dr Dariusz DrążkowskiWydział Nauk Społecznych2019.10.01
dr Łukasz MałeckiWydział Neofilologii2019.10.01
dr Anna SzałekWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2019.10.01
prof. dr hab. Tadeusz GadkowskiWydział Prawa i Administracji2019.10.01
dr Michał KrotoszyńskiWydział Prawa i Administracji2019.10.01
dr Konrad Nowak-KluczyńskiWydział Studiów Edukacyjnych2019.10.01
ks. prof. dr hab. Janusz NawrotWydział Teologiczny2019.10.01
dr Emilia Twarowska-AntczakInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2019.10.01
dr Tomasz SkireckiWydział Anglistyki2018.10.03
dr hab. Krzysztof LeśniewiczWydział Biologii2018.10.03
prof. UAM dr hab. Mariusz PuchalskiWydział Chemii2018.10.03
dr Sylwia KarolakWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2018.10.03
dr Mikołaj BaranowskiWydział Fizyki2018.10.03
prof. dr hab. Stanisław JankowiakWydział Historyczny2018.10.03
dr inż. Michał RenWydział Matematyki i Informatyki2018.10.03
dr inż. Grzegorz BorkowskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2018.10.03
dr Norbert GillWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2018.10.03
dr Bartosz MichałowskiWydział Nauk Społecznych2018.10.03
dr Łukasz MałeckiWydział Neofilologii2018.10.03
dr Justyna SzymańskaWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2018.10.03
prof. dr hab. Wojciech DajczakWydział Prawa i Administracji2018.10.03
prof. UAM dr hab. Kinga KuszakWydział Studiów Edukacyjnych2018.10.03
ks. dr Tomasz NawracałaWydział Teologiczny2018.10.03
dr hab. Katarzyna Kornacka-SarełoInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2018.10.03
dr Tomasz SkireckiWydział Anglistyki2017.10.02
prof. dr hab. Jan HoleksaWydział Biologii2017.10.02
prof. dr hab. Piotr KirszensztejnWydział Chemii2017.10.02
dr Karolina RutaWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2017.10.02
dr Magdalena GrajekWydział Fizyki2017.10.02
prof. UAM dr hab. Dorota SkotarczakWydział Historyczny2017.10.02
dr Rafał Jaworski Wydział Matematyki i Informatyki2017.10.02
dr Robert RadaszewskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2017.10.02
dr Norbert GillWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2017.10.02
dr Joanna UrbańskaWydział Nauk Społecznych2017.10.02
dr Łukasz MałeckiWydział Neofilologii2017.10.02
dr Przemysław GąsiorekWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2017.10.02
prof. UAM dr hab. Marcin OrlickiWydział Prawa i Administracji2017.10.02
dr Joanna KozielskaWydział Studiów Edukacyjnych2017.10.02
ks. dr Dawid StelmachWydział Teologiczny2017.10.02
dr Katarzyna Kornacka-SarełoInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2017.10.02

„Życie Uniwersyteckie”

Dydaktyka w oczach laureatów

Najbardziej pamięta się nauczycieli zarówno wymagających, jak i życiowych, czyli takich, którzy bez większego rozgłosu bardzo dużo od siebie dają. Takie osoby zapamiętuje się na długo. Uważam, że aby zostać nauczycielem, potrzebna jest bezwarunkowa akceptacja dla ludzi i tolerancja.
Każdy wykład traktuję, jakby był on najważniejszy w życiu. Moim zdaniem wykład trzeba dopasować do pory roku. Inaczej też prowadzę zajęcia wcześnie rano, inaczej wieczorem, czasami tempo wykładu trzeba dopasować do pogody… czytaj: percepcji słuchaczy. To przynosi efekty.