Nagroda Praeceptor Laureatus

Praeceptor Laureatus

Nagroda Praeceptor Laureatus została ustanowiona w roku akademickim 2016/2017 na mocy zarządzenia Rektora UAM. Kandydaci do Nagrody wyłaniani są co roku spośród nauczycieli akademickich, którzy uzyskali najwyższe noty w ankietach studenckich oceniających zajęcia dydaktyczne. Wyboru laureatów dokonują studenci w tajnym głosowaniu.

Nagroda przyznawana jest indywidualnie zwycięzcom plebiscytu z każdego wydziału i filii Uniwersytetu, chociaż w wyjątkowych sytuacjach wyróżnienie mogą otrzymać ex aequo dwie osoby z tej samej jednostki organizacyjnej. Dodatkowo, zgodnie z nowym zarządzeniem Rektora z 2020 r. oraz regulaminem Nagrody, trzykrotny laureat otrzymuje nagrodę dydaktyczną Praeceptor Optimus.

Statuetki Nagrody Praeceptor Laureatus i Praeceptor Optimus wręczane są najlepszym dydaktykom przez JM Rektora podczas uroczystej inauguracji roku akademickiego następującego po roku, w którym przeprowadzono plebiscyt.

Poniżej znajdują się listy wszystkich laureatów.

Imię i nazwiskoJednostka UAMData wręczenia
dr Norbert GILLWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2020.10.14
dr Łukasz MAŁECKIWydział Neofilologii2020.10.14

Imię i nazwiskoJednostka UAMData wręczenia
dr Grzegorz MichalskiWydział Anglistyki2020.10.14
dr Łukasz CzajkaWydział Antropologii i Kulturoznawstwa2020.10.14
mgr Andrzej SikorskiWydział Archeologii2020.10.14
dr Agnieszka Knopik-SkrockaWydział Biologii2020.10.14
prof. dr hab. Henryk KoroniakWydział Chemii2020.10.14
prof. UAM dr hab. Marta Wrześniewska-PietrzakWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2020.10.14
prof. UAM dr hab. Mikołaj DomaradzkiWydział Filozoficzny2020.10.14
dr Tomasz KopyciukWydział Fizyki2020.10.14
dr Paweł MotekWydział Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej2020.10.14
prof. UAM dr hab. Danuta Konieczka-ŚliwińskaWydział Historii2020.10.14
dr inż. Michał RenWydział Matematyki i Informatyki2020.10.14
dr Krzysztof PiotrowskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2020.10.14
prof. dr hab. Ryszard GolianekWydział Nauk o Sztuce2020.10.14
prof. UAM dr hab. Paweł StachowiakWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2020.10.14
dr Elżbieta DziurewiczWydział Neofilologii2020.10.14
prof. UAM dr hab. Piotr ŁuszczykiewiczWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2020.10.14
dr Michał KrotoszyńskiWydział Prawa i Administracji2020.10.14
prof. UAM dr hab. Paweł ŁupkowskiWydział Psychologii i Kognitywistyki2020.10.14
prof. UAM dr hab. Anna MichalskaWydział Socjologii2020.10.14
prof. UAM dr. hab. Witold WrzesieńWydział Socjologii2020.10.14
dr Maria Porzucek-MiśkiewiczWydział Studiów Edukacyjnych2020.10.14
ks. prof. UAM dr hab. Jacek SoińskiWydział Teologiczny2020.10.14
dr Sylwia SzykownaInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2020.10.14
dr Katarzyna RemiszewskaWydział Anglistyki2019.10.01
dr Krzysztof ZawieruchaWydział Biologii2019.10.01
prof. UAM dr hab. Renata JastrząbWydział Chemii2019.10.01
dr Karolina Ruta-KorytowskaWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2019.10.01
dr Tomasz KopyciukWydział Fizyki2019.10.01
prof. UAM dr hab. Krzysztof MarchlewiczWydział Historyczny2019.10.01
dr inż. Michał RenWydział Matematyki i Informatyki2019.10.01
dr inż. Grzegorz BorkowskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2019.10.01
dr Norbert GillWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2019.10.01
dr Dariusz DrążkowskiWydział Nauk Społecznych2019.10.01
dr Łukasz MałeckiWydział Neofilologii2019.10.01
dr Anna SzałekWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2019.10.01
prof. dr hab. Tadeusz GadkowskiWydział Prawa i Administracji2019.10.01
dr Michał KrotoszyńskiWydział Prawa i Administracji2019.10.01
dr Konrad Nowak-KluczyńskiWydział Studiów Edukacyjnych2019.10.01
ks. prof. dr hab. Janusz NawrotWydział Teologiczny2019.10.01
dr Emilia Twarowska-AntczakInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2019.10.01
dr Tomasz SkireckiWydział Anglistyki2018.10.03
dr hab. Krzysztof LeśniewiczWydział Biologii2018.10.03
prof. UAM dr hab. Mariusz PuchalskiWydział Chemii2018.10.03
dr Sylwia KarolakWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2018.10.03
dr Mikołaj BaranowskiWydział Fizyki2018.10.03
prof. dr hab. Stanisław JankowiakWydział Historyczny2018.10.03
dr inż. Michał RenWydział Matematyki i Informatyki2018.10.03
dr inż. Grzegorz BorkowskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2018.10.03
dr Norbert GillWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2018.10.03
dr Bartosz MichałowskiWydział Nauk Społecznych2018.10.03
dr Łukasz MałeckiWydział Neofilologii2018.10.03
dr Justyna SzymańskaWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2018.10.03
prof. dr hab. Wojciech DajczakWydział Prawa i Administracji2018.10.03
prof. UAM dr hab. Kinga KuszakWydział Studiów Edukacyjnych2018.10.03
ks. dr Tomasz NawracałaWydział Teologiczny2018.10.03
dr hab. Katarzyna Kornacka-SarełoInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2018.10.03
dr Tomasz SkireckiWydział Anglistyki2017.10.02
prof. dr hab. Jan HoleksaWydział Biologii2017.10.02
prof. dr hab. Piotr KirszensztejnWydział Chemii2017.10.02
dr Karolina RutaWydział Filologii Polskiej i Klasycznej2017.10.02
dr Magdalena GrajekWydział Fizyki2017.10.02
prof. UAM dr hab. Dorota SkotarczakWydział Historyczny2017.10.02
dr Rafał Jaworski Wydział Matematyki i Informatyki2017.10.02
dr Robert RadaszewskiWydział Nauk Geograficznych i Geologicznych2017.10.02
dr Norbert GillWydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa2017.10.02
dr Joanna UrbańskaWydział Nauk Społecznych2017.10.02
dr Łukasz MałeckiWydział Neofilologii2017.10.02
dr Przemysław GąsiorekWydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu2017.10.02
prof. UAM dr hab. Marcin OrlickiWydział Prawa i Administracji2017.10.02
dr Joanna KozielskaWydział Studiów Edukacyjnych2017.10.02
ks. dr Dawid StelmachWydział Teologiczny2017.10.02
dr Katarzyna Kornacka-SarełoInstytut Kultury Europejskiej w Gnieźnie2017.10.02

„Życie Uniwersyteckie”

Dydaktyka w oczach laureatów

Najbardziej pamięta się nauczycieli zarówno wymagających, jak i życiowych, czyli takich, którzy bez większego rozgłosu bardzo dużo od siebie dają. Takie osoby zapamiętuje się na długo. Uważam, że aby zostać nauczycielem, potrzebna jest bezwarunkowa akceptacja dla ludzi i tolerancja.
Każdy wykład traktuję, jakby był on najważniejszy w życiu. Moim zdaniem wykład trzeba dopasować do pory roku. Inaczej też prowadzę zajęcia wcześnie rano, inaczej wieczorem, czasami tempo wykładu trzeba dopasować do pogody… czytaj: percepcji słuchaczy. To przynosi efekty.